gezond eten, gezond bewegen, gezond leven

Beweeg jij voldoende met dit onstuimige herfstweer?

Beweeg jij voldoende met dit onstuimige herfstweer?

Het regent, het waait hard en het is koud. De verleiding is groot om nog even een uurtje langer in bed te blijven liggen. Om vervolgens na een lange warme douche in je joggingbroek op de bank te kruipen met een kop warme thee. Sporten of bewegen met dit onstuimige herfstweer is lastig!

Ik ben dol op sporten. Je verklaart mij vast voor gek, maar ik sport 4 keer per week. Ik doe aan Zumba en DansFit, loop 2 keer per week hard en ga ook nog 1 keer naar de sportschool om aan krachttraining te doen. Door de afwisseling blijft het leuk en is het makkelijk vol te houden. Behalve met dit weer. Het kost mij nu echt ontzettend veel moeite om mijn hardloopschoenen aan te trekken of mijzelf naar de sportschool te slepen. Ik ben dus op zoek gegaan naar een goed alternatief.

Dagelijks bewegen om af te vallen

Om een gezond gewicht te bereiken is het belangrijk dat je voldoende beweegt en gezond eet. De combinatie van deze 2 factoren is ontzettend belangrijk. Je kunt gezond eten en vervolgens de hele dag voor de televisie of achter je computer zitten. Daarmee bereik je echt je streefgewicht niet. En andersom net zo, je kunt 7 dagen per week sporten, maar als je daarbij alleen maar vette snacks, repen chocola en pakken koekjes eet, val je ook niet af. Om af te vallen wordt aangeraden om 45 minuten tot een uur te bewegen, het liefst dagelijks. Dit betekent niet dat je elke dag moet sporten. Bewegen is ook een stuk wandelen of fietsen, huishoudelijke taken doen of een paar keer de trap op en neer lopen.

Fantastisch alternatief

Hoe zorg je ervoor dat je ondanks dit rotweer toch aan je dagelijkse beweging komt? Van wandelen en fietsen in de regen word je waarschijnlijk niet heel erg gelukkig. En elke dag je huis grondig schoonmaken komt op een gegeven moment ook je neus wel uit, bij mij wel in ieder geval. Sinds een paar jaar heb ik een fantastisch alternatief gevonden: hoelahoepen! Met hoelahoepen versterk je je buik-, rug-, been- en bilspieren. Met een uur hoelahoepen verbrand je tot wel 400 calorieën. Je tailleomvang neemt af, je conditie verbetert en het bevordert je spijsvertering. En daarnaast is het ook nog ontzettend leuk om te doen. Wat wil je nog meer? Ik word er altijd ontzettend blij, een vrolijk muziekje op of lekker Masterchef Australië kijken en hoelahoepen maar! En ja mannen, jullie kunnen het ook! In dit artikel lees je meer over hoelahoepen.

Vanmorgen heb ik tussen de buien door toch mijn hardloopschoenen weer aangetrokken en heb lekker een stuk door het bos gerend. Even een frisse neus halen in plaats van de hele dag binnen zitten. En genieten van de natuur, want de herfst is nu op zijn mooist!


Related Posts

Winterdip

Winterdip

Ja echt, serieus. Je leest het goed. Het is begin oktober, de herfst is net begonnen. Maar zodra de dagen korter worden, de temperatuur ons in de steek laat en de zon zich steeds minder laat zien, begint het. Mijn winterdip. Het liefst kruip ik weg onder […]

Ontbijten is leuk

Ontbijten is leuk

Kun je het ontbijt overslaan? Of is het de belangrijkste maaltijd van de dag? Wetenschappers zijn er nog niet helemaal over uit. Ik ben zelf ook niet het schoolvoorbeeld van een goede ontbijter, dus ik ga mij ook niet in die discussie mengen. Dat laat […]



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *